La llei classifica els productes bancaris en complexos i no complexos.
Els productes complexos són aquells que, per les seves característiques, estan sotmesos a diferents factors de risc (liquiditat, volatilitat, tipus de canvi, etc.) i la complexitat dels quals requereix tenir uns coneixements i una experiència per comprendre’ls. Serien, per exemple:
- Accions preferents, obligacions convertibles, obligacions perpètues, etc.
- Fons d’inversió lliure (hedge funds).
- Derivats (futurs, opcions, warrants, caps, floors, assegurances de canvi, etc.).
- Productes estructurats tant de producció pròpia com aliena.
Són productes no complexos aquells que tenen un grau escàs de complexitat i risc, com ara accions que cotitzen en un mercat regulat, instruments del mercat monetari, etc.
Segons el tipus de producte o de servei es preveu fer:
Test d’idoneïtat
Quan es presti un servei de gestió discrecional de carteres o d’assessorament, s’haurà de fer un test que determini el perfil de risc d’inversió de cada client, els coneixements i l’experiència que té del món financer, la situació i la capacitat financera i els objectius d’inversió perseguits.
Test d’adequació
A l’hora de comercialitzar certs productes complexos, caldrà fer un test que acrediti que el producte és convenient per al client. Aquest test identificarà els coneixements i l’experiència que té en relació amb el producte sol·licitat.
Contracte d’assessorament
Per als clients que vulguin contractar un servei d’assessorament consistent en recomanacions de productes.
Política d’execució d’ordres
Per obtenir el millor resultat possible s’adopten les mesures raonables per a les operacions dels clients tenint en compte el preu, els costos, la rapidesa i la probabilitat en l’execució i la liquidació, el volum, la naturalesa o qualsevol altra consideració pertinent per a l’execució de l’ordre.
Descarregar la política
Política de protecció d’actius
Adopció de les mesures adequades per protegir els drets de propietat dels clients sobre els instruments financers i els fons que ens confien.
Descarregar la política
Política de gestió de conflicte d’interès
Adopció de les mesures i els procediments de prevenció i gestió en les situacions identificades que puguin comportar conflictes entre els clients i Crèdit Andorrà o entre els mateixos clients.
Descarregar la política
Política d’incentius
Adopció de les mesures per identificar, analitzar i comunicar als clients els incentius pagats o rebuts en relació amb la prestació de serveis d’inversió o auxiliars.
Descarregar la política
Informació precontractual per clients minoristes
Descarregar la informació